Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 3, 2012

Saya Kena Kuat!!

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. bertemu lagi kita di post terbaru hari ini.. (^-^)

Hm, saya kena kuat.. memang saya perlu jadi sangat kuat dari segi emosi dan rohani, kerana jika tidak saya akan bertukar menjadi monster.. hehe.. takde lah.. it's more on being positive and consent to Allah's fate for us.. yea, saya perlu jadi sangat tabah.. especially when three of my colleagues dah pun pregnant.. sorang menikah 2-3 bulan awal dari saya, tapi dia PJJ dengan husband dia, a navy if I'm not mistaken.. dan lagi dua menikah pada November tahun lalu.. 6 months later than me.. I know Allah is testing me right now.. memang pada mulanya saya boleh menerima berita-berita gembira seperti ini dengan agak tenang.. tapi entah kenapa sejak dua menjak ni saya agak fragile.. mungkin sebab tengah nak ovulate kot, tu hormon sangat tidak stabil.. dan bila ini terjadi, apa yang termampu saya lakukan adalah mengucapkan tahniah through FB dan mendoakan kesejahteraan mereka semua.. and of course I am truly happy for them.. di samping itu saya juga berdoa kepada Allah dan mengharap untuk menerima berita gembira itu juga sedikit masa lagi.. insyaAllah, ameen..

Pagi tadi saya telah menyedari sesuatu yang sangat menyedihkan.. dua pasang baju yang saya cuba untuk dipakai hari ini terasa sangat ketat hingga menampakkan perut buncit saya.. yea, saya telah buncit.. memang saya telah sedar tentang itu sejak lepas raya yang lalu.. rasanya semenjak saya mengambil pil Folic Acid, memang berat saya naik mendadak.. I think it's 5kg and may be more.. dan selalunya saya tak ambil kisah langsung kalau adik-adik dan mama saya menegur dan mentertawakan saya, tapi entah kenapa saya menangis kesedihan pagi ni.. not because being teased by them, it just because, I dont know.. dari semalam rasa macam cengeng sikit.. it's more on sedih sebab baju kegemaran dah tak muat.. takpela.. en hubby dah kata nak ajak p beli jubah kat Mines.. tengoklah kalau ada budget lebih.. hehe.. suke.. (^-^)

Well, petang ni ada Jamuan Chinese New Year kat ofis actually.. dan tema adalah Chinese Traditional or red.. so that's why la saya p try baju-baju tu.. then dah tak muat nak buat cane kan.. glad later I found my maroon baju kurung yang tiba-tiba saya lama tak nampak sebab lupa letak kat mana.. hehe.. maroon pun maroon lah kan.. asal ada red tone.. ;p

K la dears yea.. lega sikit dapat meluah rasa kat sini.. see ya all then.. daaaaa!!

Wassalam

No comments:

Post a Comment