Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 16, 2012

Jus Pati Delima Gulsan Review & Some Updates

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. how things going on yea? hope everything goes fine. (^-^) Well, I would like to share with u dears my review on my intake on Jus Pati Delima Gulsan. So far, perubahan yang paling ketara yang saya alami selepas pengambilan Jus Pati Delima ini adalah pembuangan angin secara besar-besaran.. hahahaha!! seriously, saya kerap buang angin sama ada secara sendawa atau fart.. hoho.. dahla bunyi tak hingat.. huhu.. baik la kalau kat ofis nak fart dia cover-cover lagi bunyinya.. cuma sendawa je sebesar-besar bunyi MasyaAllah.. kadang malu gak, tapi nak buat macam mana kan? dah habis control dah tu.. huhu.. at least saya tahu angin dalam badan saya dah keluar..
then my sembelit pun dah ok.. hari-hari pun boleh uk-uk secara normal.. though the feaces tu harder than usual (sory if it's a bit disgusting.. huhu) but puas hati sebab takdela penuh sangat toksin dalam badan ni kan?
lepas tu takdela asyik ngantuk je kat ofis.. before this I am always feel sleepy. but Alhamdulillah, Syukran to Allah sebab dah semakin segar dah saya sekarang.. tapi kalau dah boring memang la ngantuk jugak kan? hehe.. 
and, lately saya perasan macam dah jarang rasa nak demam selalu tu.. Alhamdulillah.. at least adalah jugak perubahan pada tahap kesihatan saya walaupun sikit kan?
Sekarang ni tengah usaha nak ubatkan fungus.. kalau bulan ni period, after period je saya kena follow up doctor sebab dia nak bagi ubat makan dan insert. sebelum ni doctor cuma bagi ubat cuci dan sapu, Alhamdulillah dah berkurang even saya malas nak sapu ubat sebab rimas dan MALAS, kadang LUPA or BUAT-BUAT LUPA.. hehe memang saya berharap saya tak period.. tapi macam dah ada tanda nak period.. selain enlarged and tender breast, dah mula rasa sengal & ngilu kat anus (b**t*t) tu.. so, tunggu je la dua tiga hari lagi.. and then suhu BBT saya bulan ni macam pelik sikit.. dia akan naik sikit, then flat dua-tiga hari, then naik lagi, flat dua-tiga hari, turun sikit, flat dua tiga hari, naik balik and flat dua-tiga hari, and so on.. dan ini adalah sukar untuk detect ovulation. macam ni graf saya untuk kitaran kali ni..

Hm, mula-mula hari tu FF detect O saya pada CD16, tapi macam dalam graf ni FF had expect my O to be on CD22.. so since the Luteal Phase would be around 13 to 14 days, the period may come on CD35 or CD36.. which will be on 21 or 22 of January.. hm, masa tu kat kampung.. huhu.. saya tak berapa suka kalau period kat kampung.. sangat tak selesa dan rasa segan.. semua pun tau saya tengah ABC and of course, still not pregnant.. hm, takpelah, dah kalau ditakdirkan saya period kali ni saya redha.. at least saya boleh treat fungus ni.. boleh makan antibiotik from doctor's prescription and boleh habiskan JRD or beli JMD.. oklah, enough for todays' rambling.. next entry would be on twins.... hehe, daaaa dears.. (^-^)
Wassalam 

No comments:

Post a Comment