Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 27, 2012

Doctor Locum..

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. its been a while since my last post here.. Hari ni saya nak cerita tentang follow up yeast infection a.k.a fungus saya hari Rabu lepas. Since my panel doctor kata after period je datang jumpa dia untuk amik ubat makan and insert to cure the infection, saya pun pegila klinik panel tu.. ada staff baru kat klinik tu, and dia macam blur sikit macam mana nak key in info untuk PmCare medical card saya.. which is okey for me la kan since she's new there.. then bila nama saya dipanggil untuk pemeriksaan doctor, masuk je bilik saya tengok doctor lain pulak yang jaga.. Doctor yang biasa attend saya tu cuti kot.. macam ni lah lebih kurang dialog saya dan doctor locum (DL) tu..

DL: Yes, sakit apa yea?
Saya: Saya kena fungus infection.
DL: Kat area mana yea?
Saya: Kat private area..
DL: Ow, it's about hygiene actually.. (muka berkerut macam nak blame me sebab tak jaga hygiene that area)
Saya: Ow.. (just nodded)
Saya: Before this I ada datang untuk check yeast infection.. tapi doctor just bagi ubat cuci dan ubat sapu.. dia kata after period datang semula coz dia nak bagi ubat makan dan insert..
DL: I tak boleh bagi you ubat makan.. insert tu I bagi.. sekarang ada lagi ke keputihan tu? (sambil belek tablet pc - checking my history maybe - tak pandang saya langsung)
Saya: Sekarang ni I pun tak pasti itu keputihan ke period, sebab I just habis period.. Tak sure itu spotting ke keputihan..
DL: Keputihan ni memang biasa ada.. especially before and after period.. sebab mula-mula hormon tinggi, then bila nak period hormon akan rendah.. that's why ada keputihan, sebab hormon berubah.. (muka kerek, berlagak.. huhu)
Saya: Yea, tapi yang ni lain dari biasa.. lagipun Doctor suruh datang untuk amik ubat makan and insert lepas I period, then I datang lah..
DL: Okey, I tak bagi you ubat makan, tapi insert tu I bagi.. (tak pandang saya langsung.. still tone berlagak)
Saya: Okey, thanks doctor.. (saya terus blah.. huhu)

Sabar je la.. the assistant yang bagi ubat tu yang explain macam mana nak guna insert tu.. ada tiga.. kena insert kat my private tiga malam berturut.. tapi saya tak insert pun.. saya start makan kapsul Jamu Ratu Dara (JRD) semula.. dah nak habis dah JRD tu.. plan nak beli kapsul Jamu Mak Dara (JMD) pulak lepas habis JRD tu.. itu pun kalau rezeki zuriat buat kami masih belum sampai la.. kalau dah, hehe.. lepas bersalin la saya amik JMD tu.. hihi (^-^)

Semoga usaha kita TTC-ians ni membuahkan hasil, dan semoga akhirnya, dengan rahmat kasih dan sayang Allah besert barakahNya, ditambah lagi dengan usaha-usaha kita semua untuk mendapatkan zuriat selama ini, kita semua berjaya hamil dan melahirkan zuriat-zuriat comel yang soleh dan solehah dan berjaya serta bahagia hidupnya dunia akhirat, insyaAllah.. Ameen, Ya Rabbal 'Alameen.. (^-^)

Wassalam

No comments:

Post a Comment