Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 30, 2012

5th Cycle with BBT

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. my new cycle had begin yesterday, March 29th 2012.. it came early in the morning, when I wanna took my morning bath before work. Alhamdulillah, no constipation anymore, and the period pain is only the mild one.. and my cycle is back to normal cycle range of 28 to 35 days, mine was 33 days, which was a great relief to me because I dont have to wait anymore.. tiada lagi perasaan tertanya-tanya kenapa perut keras semacam, kenapa loya, kenapa breast sakit tapi menses tak datang lagi whatsoever.. tu semua menses bagi petanda nak datang.. Alhamdulillah.. memang saya lega.. kalau masa awal-awal kahwin dulu memang terus bergenang air mata sedih sebab menses datang after days of delay. tapi Alhamdulillah now I got to manage my emotion, though two or three days before my mood turned really bad.. pantang kena tegur dengan hubby ada je yg saya tak puas hati.. pity him.. huhu, ampun yea abang? fahamilah isterimu yg sedang berperang dgn perasaan akibat hormon yg sedang bertukar sebab nak menses tu.. huhu

Then, tadi saya p Tesco, masuk kedai jamu & ubat tradisional tu.. sebenarnya saya pun tak tau nak beli apa.. saja masuk sebab nak tunggu my friend p ATM, so saja je masuk kedai tu cuci mata.. dan saya ternampak habbatussauda.. teringat pulak hari tu baca kat one blog (klik sini) ada sebut orang Arab amalkan kurma, habbatussauda, minum madu dan doa yg tulus ikhlas ke hadrat Illahi untuk dapatkan zuriat.. kepada tuan punya blog, saya mohon link ke blog anda untuk perkongsian maklumat yea? terima kasih.. =) So, back to my story, saya pun cari la habbatussauda ni.. bila penjaga kedai tu tanya nak cari apa saya pun tanya la dia ada tak kapsul habbatussauda.. kenapa saya cari kapsul? sebab lebih mudah nak makan.. telan dengan air je.. then sebab memang dah terpampang kat dalam displayer tu kapsul habbatussauda, tinggal nak amik je.. saya tanya harga dia kata RM20 sebotol.. sebotol ada 60 biji, makan 2 biji pagi dua biji malam.. tapi rasanya saya cuma akan makan 2 biji je sehari.. dah banyak sangat supplement saya amik, so, it's better for me to reduce the dose kan? yg penting sehat.. so, saya belilah sebotol.. semoga Allah permudahkan rezeki zuriat saya dan semoga juga saya berjaya conceive pada cycle baru ni hasil usaha saya selama ini.. Ameen, InsyaAllah.. 

So, dah banyak sangat kot supplement to conceive saya sekarang ni.. setakat sekarang je saya dah consume VCO, pil subur kandungan, folic acid, air rebusan taugeh (start CD4 - 5DPO), kadang-kadang minum susu kambing, kurma 3-7 biji sehari, jus pati delima (yg ni stop kejap), dan yg terbaru kapsul habbatussauda.. semoga adalah yg berkesan untuk saya kan? hm, masa Cik Puteh teruk hari tu saya ada jugak makan yogurt.. tapi sebab saya ni malas nak singgah kedai beli hari-hari, so sekali-sekala je la makannya..  oh yea, cakap pasal Cik Puteh, I am now free from UTI.. Cik Puteh pulak doctor bagi antibiotik untuk fungus 3 biji, sehari sebiji.. hari ni last.. harap lepas ni Cik Puteh teruk tak datang-datang dah.. biarlah hanya Cik Puteh yg normal je.. bila dah baik barulah boleh berBD dengan hati yg tenang dan InsyaAllah, senanglah si X dan si Y nak jumpa X besar.. (^-^) hehe.. 

K lah, till then yea all dears.. daaaaa (^-^)

Luv,
Adah  

 

No comments:

Post a Comment