Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 22, 2012

UTI & Cik Puteh Kembali.. huhu

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. lama rasanya tak mencoret sesuatu kat sini.. yeah, semalam saya MC yg tak MC.. sebabnya, boleh saya lupa mintak MC kat doctor.. huhu.. actually since last Tuesday I got UTI.. agak teruk sebab sampai sakit kat area pubic.. huhu.. kalau duduk saja & berdiri saja, tak terasa sangat pun sakit tu.. tapi bila nak bangun, nak duduk dan berjalan lebih-lebih lagi, memang akan rasa.. tapi dalam sakit-sakit tu pun sempat jugak melawat my officemate kat Columbia Asia Hospital.. she just delivered her baby last Thursday through czer.. premature at 35 weeks.. but Alhamdulillah her baby boy is ok.. she got discharged on Sunday, but the baby had to stay due to mild jaundis.. ok, back to my story.. then I went to Klinik Mewah after work that day.. the doctor check for pregnancy and UTI. negative for pregnancy and positive for UTI.. and I have to consume the antibiotics and ubat lawas kencing yang tak sedap langsung tu.. plus ubat sakit perut.. huhu.. tapi since saya masih rasa sakit keesokannya, hubby pun suh MC dan saya pun MC lah.. saya p pulak ke Pusat Rawatan Islam Azzahrah kat Bangi tu, dan buat urine test sekali lagi.. memang ada UTI, dan saya minta ubat untuk Cik Puteh sekali.. sebabnya, since Saturday, lepas je saya start pakai Biosilk Panty Liner tu, memang Cik Puteh seronok keluar banyak-banyak.. huhu.. memang la tak gatal and takdelah smelly pun.. but it's really uncomfortable.. dan mungkin sebab tu saya kena UTI sekali lagi.. sampai sakit area tu.. tapi alhamdulillah, start petang semalam pakai semula Biosilk Panty Liner tu dah takde dah Cik Puteh keluar.. harap-harap lepas ni takde lagilah.. saya nak jadi mummy.. next week lepas habis ubat Cik Puteh kena p Azzahrah semula untuk follow up UTI & Cik Puteh.. harap semua pun ok.. kalau boleh saya nak hamil secara natural, tak perlu bantuan ubatan dan rawatan moden..

Dan untuk sementara ni, saya terpaksa hentikan dulu pengambilan segala jenis supplement yg saya ambil untuk hamil ni.. semua sebab saya kena makan ubat untuk cure dulu UTI & Cik Puteh.. harap semua pun akan sembuh terus, dan InsyaAllah saya boleh pregnant next cycle.. Ameen, Allahumma Ameen.. saya dah beli kurma.. (^-^) semalam p PKNS Bangi cari jamu Mama jumpa kurma, terus beli.. dan kat kedai tu pun ada jual Pati Delima Gulsan tu.. harga RM20 je.. habis yg ada kat umah tu saya boleh beli kat sini.. hehe

Ok yea dears, till then, Ma'assalamah.. daaaaaaa!!

Luv,
Adah

Wassalam  

No comments:

Post a Comment