Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 23, 2011

Air Rebusan Taugeh

Assalamualaikum wbt

Hye dears.. Hari ni saya nak bercerita pula tentang air rebusan taugeh.. saya minum air taugeh ni tiap pagi sekali sehari, walaupun patutnya minum dua kali sehari.. hehe.. rasa dia macam taugeh bakar.. mula-mula saya rendam kacang hijau ni dalam segenggam.. biar sampai ekor taugeh tumbuh, then dah boleh buang kepala yang hijau tu.. lepas tu basuh dan tos, boleh la rebus dengan dua atau tiga gelas air sampai mendidih.. pastu simpan dalam bekas, masuk dalam fridge dan tadaaaaa.... dah boleh minum at least tiap-tiap pagi.. patutnya sehari dua kali, pagi dan malam, tapi disebabkan saya ni agak malas, so sehari sekali je la.. fungsi air rebusan taugeh ni adalah untuk menggalakkan lebih banyak telur matang dikeluarkan,so insyaAllah, lebih subur dan lebih mudahlah lekatnya.. semoga usaha kami kali ni berhasil.. Ameen, ameen, ameen Ya Allah, InsyaAllah.. (^-^)

P/S : Terkadang bila orang tanya saya merancang ke, nak je saya jawab "A ah, merancang nak baby cepat-cepat.." Tapi saya lebih suka jawab, belum rezeki lagi.. dan Alhamdulillah, mereka faham.. semoga Allah mengurniakan kekuatan dan ketabahan kepada saya dan Mr Ryo dalam usaha kami mendapatkan zuriat dan meraih keberkatan serta rahmat dariNya.. dan kepada kawan-kawan TTC, marilah kita sama-sama berusaha yea.. semoga Allah memberkati usaha kita semua dan mengurniakan rezeki dan rahmat serta anugerah tak ternilai buat kita semua - zuriat.. ameen, insyaAllah.. (^-^)

Wassalam

No comments:

Post a Comment