Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 24, 2013

Pengalaman Melahirkan Nur Aina Surfina Part 2

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Hye semua.. minta maaf sangat terpaksa buat 2 parts.. hope there'll be no third parts la kan.. ok, bila drip volume naik je dari 4mol ke 8mol, sakit mula rasa.. dalam jam 4lebih nurse buat VE dah masuk 6cm.. nurse turunkan balik drip volume jd 4mol.. reda sikit sakit.. jam 5lebih nurse datang suh kenc ng lagi.. masa ni mama n hubby ganti2 teman saya.. bukaan dah masuk 8cm.. hubby kua p solat 'asr, mama ganti jaga saya.. masa ni doc masuk, nurse naikkan drip volume sampai 16mol.. mama dah tak sanggup nak tengok, dia nak ganti dgn hubby.. hubby pun masuk.. saya dah tak boleh tahan.. contraction ok lagi.. tp bila rasa nak uk uk tu dah datang, memang sakitla.. 

Mata pun dah tak larat nak buka.. hubby asik bg kata2 semangat.. suh baca doa nabi yunus dan suh fikir baby yg comel.. tp masa tu tak boleh bayang apa dah.. rasa nak tendang je semua benda.. cuma doa n istighfar je yg saya mampu.. lepas tu tiba2 rasa macam sgt ramai orang dalam labour room.. doc buat VE n dah 9cm.. semua siap2 nak sambut baby.. akhirnya, setelah beberapa kali push, lahirlah puteri kami Nur Aina Surfina pada jam 6.36 petang, berat 3.76kg.. lepas je lahir n dibersihkan, saya ditanya baby apa dan dalam mamai2 tu saya jawab je girl though sebenarnya masa tu penglihatan dah tak jelas.. almaklumlah, rabun.. hoho.. then nurse bg saya kiss baby.. subhanallah walhamdulillah.. masa tu memang rasa terharu bercampur letih sgt2.. syukur yg teramat kerana akhirnya baby kami lahir.. hubby azankan baby lepas tu.. sayu pulak.. lepas selesai keluarkan uri dan jahit luka episiotomi, saya dibawa ke ward.. dah tukar single-bedded dah.. :) Alhamdulillah..

Sampai bilik mama n ayah dah tunggu.. then tak lama lepas tu nurse hantar baby.. yeay!! Maghrib tu pulak Angah n Syiqin datang.. seronok la diorang dapat anak sedara girl.. saya discharge dalam jam 6 lebih kurang waktu lahir baby Fina since baby Fina lambat kencing..

K, baby Fina dah nangis.. daaaaa

No comments:

Post a Comment