Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 24, 2013

CD 4 and such

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Lama dah tak update.. hari ni, 15 Ramadhan 1434H, dan hari ni juga dah hari keempat first cycle saya after giving birth.. ada la dalam 6 bulan lepas deliver kan.. dan walaupun dah hari keempat, flow masih quite heavy and fresh.. risau jugak sebenarnya.. tp since takde senggugut, tengok je la dulu macam mana.. harap ok je kan.. dahlah sedih sebab punah harapan nak puasa penuh lagi tahun ni.. takpelah.. takde rezeki.. in shaa Allah, tahun depan.. hehe..

Mama kata bila dah start period ni kena la jaga-jaga.. saya tak kisah.. kalau Allah bagi rezeki adik Surfina cepat, syukur, Alhamdulillah.. kalau lambat lagi pun syukur Alhamdulillah.. (^-^) mama suruh jaga-jaga sebab dia tak larat nak jaga sampai dua orang cucu.. cucu nan sorang tu pun dah kelam kabut, lagi bila tambah lagi sorang.. hehe, actually mama tak tau pun saya dah tender resignation and tinggal sebulan lebih je lagi pun nak berhenti keja.. nantilah, dah tiba hari kejadian baru gtau mama.. aci tak? hehe.. 

Rasa macam lama sangat dah 3 bulan ni nak habis.. orang pun asik tanya bila last day.. sedih pun yea jugak nak resign ni.. tapi, daripada saya terus macam ni (p ofis tapi takde keja + keadaan ofis yg dah tak tau ke mana halatuju), lebih baik saya resign.. asuh anak sendiri.. cari keja lain? untuk sementara ni mungkin tak kot.. cuma saya plan nak further master.. tapi belum cari lagi.. hehe.. hari tu apply kat OUM tp untuk May intake 2013, terus cancel sebab tak ready lagi.. nak reapply tak terbuat lagi.. lupa, malas.. hehe.. kalaupun tak further master, saya plan nak amik kursus jahit ke, kursus bakery ke, apa-apalah.. kalaupun tak untuk meniaga, boleh untuk keluarga sendiri kan? (^-^)  

Oh yea, hari ni Surfina dah 6 bulan 14 hari.. Alhamdulillah, makin besar, makin pintar, main manja, makin aktif, makin nakal.. merangkak tapi mengundur la.. habis satu living room dia teroka.. hehe.. dah makan bubur nasi beras perang dah.. suka makan, tapi Alhamdulillah masih kuat minum susu.. berat Surfina masa check up 6 bulan hari tu 7.8kg je.. tinggi 70cm.. quite tall kot for baby of her age.. tu pasal slim je.. selalu bangun sahur dengan kami.. bila buka letak dia kat dalam stroller, sebelah saya.. kadang mama bagi dia pegang biskut.. kadang saya suap bubur dia.. kdg before buka kami suap bubur dulu kat dia so that dia tak teringin nak makan bila tengok kitorang buka.. Surfina dah boleh angkat badan nak duduk, tapi belum sepenuhnya la.. suka mencapai, tu susah bila makan sambil pegang Surfina confirm semua benda kena alih.. kalau tak, sedia la semua benda dia campak.. huhu.. dah dua kali jatuh katil.. huhu..

Rasanya tu je la kot.. bila rajin saya update la lagi.. selalu online je tp banyak blog walking.. update entry malas.. tengok mood.. huhu

K, daaaa.. nak pump.. bulan puasa ni production kurang sikit since kurang minum.. bila period ni Alhamdulillah, takdela merudum sangat production tu.. lebih kurang kalau masa puasa je.. harap berjaya kekalkan momentum production sampai Surfina 2 tahun, Aamiin, in shaa Allah.. (^-^)

Luv,
Adah

Wassalam

No comments:

Post a Comment