Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 24, 2013

Salam Nisfu Syaaban

Assalamualaikum Warahamatullahi Wabarakatuh

Salam Nisfu Syaaban semua.. tinggal dua minggu je lagi Ramadhan datang.. rinduuuuuu.. harap-harap Ramadhan kali ni pun dapat puasa penuh juga.. sangat harap masa tu belum menses lagi.. Aamiin, in shaa Allah.. semoga Ramadhan kali ni lebih bererti dan segala amalan yg kita amalkan dalam bulan Ramadhan dapat kita teruskan sehingga bila-bila, Aamiin, in shaa Allah..

Apa khabar semua? (hoho, dah 2nd paragraph bar teringat tanya khabar.. apakah???) hehe.. saya harap semua sihat walafiat.. take more precautions bila keluar rumah yea? lagi-lagi musim jerebu tebal ni.. kurangkan aktiviti luar rumah dan banyakkan minum air yea.. kalau terpaksa jugak keluar rumah atas sebab kerja dan sebagainya, please wear your mask.. jerebu sangat tebal kan? jarak penglihatan pun dah makin dekat.. so, wajib berhati-hati lagi-lagi bila memandu.. :)

Hm, tinggal lebih kurang 2 bulan je lagi saya akan bertukar profession.. memang ramai yg terkejut sebab saya tak pernah cerita dan tak menunjukkan sebarang tanda untuk tender resignation.. dan ada juga yg bertanya tak rasa rugi ke saya berhenti kerja tanpa dapat tawaran bekerja yg lain a.k.a. jadi suri rumahtangga sepenuh masa.. dan ada juga yg happy untuk saya, seronok dan teringin mengikut jejak saya tapi belum masanya.. Alhamdulillah, pada saya, suri rumahtangga adalah satu profession yg sangat mulia.. saya bekerja untuk suami dan anak-anak, in shaa Allah lillahi ta'ala.. mungkin tak bergaji, tapi sekurang-kurangnya saya puas hati dapat beri yg terbaik untuk suami dan anak.. saya dapat sediakan keperluan dan kelengkapan diorang, dapat tengok anak membesar depan mata.. dapat asuh dan didik anak saya berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah in shaa Allah.. dapat fokus pada tanggungjawab sebagai isteri dan mommy sepenuhnya.. yea, saya ada rancangan untuk buat bisnes online, tapi fokus saya untuk masa ni lebih kepada suami dan anak.. dan saya tak sampai hati nak biar mama jaga Surfina sampai besar.. hantar babysitter or nursery memang tak pernah ada dalam fikiran kami.. biarlah susah senang jaga anak kami tanggung sendiri.. in fact, perancangan nak resign memang dah sangat lama.. cuma baru sekarang dapat dilaksanakan, setelah bisnes suami mula menampakkan hasil yg memberangsangkan.. Alhamdulillah.. 

Tapi, mestilah sebagai wanita yg pernah bekerja, saya akan rindu moments shopping online and offline kan? hehe.. makanya, saya plan untuk buat online bisnes, in shaa Allah, maybe on baby products and muslimah apparel.. huhu, cepatlah september.. tak sabar nak mengulit Surfina 24/7.. hehe.. 

Ok then, daaaa for now..

Luv,
Adah

Wassalam

No comments:

Post a Comment