Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 6, 2012

Mimpi.....

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Haaaaa.. macam yg dijanjikan.. post tentang mimpi.. mimpi apa ek? mimpi pasal gender baby.. hehe.. since baby refuse to show his/her gender, so kitorang sampai terbawa-bawa dalam mimpi.. mommy mimpi tiga kali tentang gender yg sama.. jalan cerita berbeza, tapi gender shown still sama.. latest, semalam kot daddy cerita dia mimpi baby dah lahir.. same gender macam dalam mimpi2 mommy.. sebelum ni mommy cerita pasal mimpi2 tu kat daddy, dia macam tak nak terima hakikat.. dia seboleh-boleh kata sebaliknya.. hm, what's the gender dalam mimpi tu ek? hehe.. gegirl la.. that's why daddy seboleh-boleh kata bukan mimpi tu selalu terbalik ke.. coz he always wanted a boy.. barang-barang pun banyak biru je.. sampai mommy bosan tengok biru di sana sini.. hehe.. then bila semalam daddy cerita mimpi dia tu, mommy kata, ha.. hari tu orang cakap tak nak caya.. kan dah mimpi.. tu pun still nak argue pasal mimpi terbalik tu.. pastu dia kata baby tu cantik, comel, putih.. mommy kata la, tengokla mommy dia.. hehe.. nak jugak kan.. then daddy kata siap mimpi susu mommy banyak.. Ameen, insyaAllah.. harapan saya moga2 impian saya nak breastfeed baby until 2 years, or at least 1 year-old.. semoga rezeki susu untuk baby melimpah ruah kan? Ameen, Ya Rabbal 'Alameen..   

Hm, cerita pasal breastfeed, saya dah beli breastpump untuk membantu pengeluaran susu.. saya beli medela swing.. nak beli freestyle, daddy kata nanti guna ke.. kan nanti saya nak resign.. so, kalau dah resign, confirm baby akan lebih banyak direct feeding.. so, what's the purpose buying such an expensive breastpump kalau cuma guna sekali-sekala kan? makanya, saya pun amikla swing saja.. agak2 nak double pump, nanti boleh refer youtube cara2nya or just buy the manual one.. ok la tu kan.. harap2 berjayala saya nak breastfeed baby sampai 2 tahun kan? lepas dua tahun boleh bagi baby adik.. hehe.. first baby pun belum lahir dah berangan nak second.. ;p berangan tak salah kan? hehe..

Ok then, insyaAllah, ada usia saya post lagi new entry.. 

Luv,
Adah

Wassalam

No comments:

Post a Comment